
Barbie od zawsze mogła być kim tylko chciała: lekarką, astronautką, prezydentką. Teraz postanowiła zostać chatbotem.
Mattel – właściciel marki Barbie i jedna z największych firm zabawkarskich na świecie – ogłosił strategiczną współpracę z OpenAI, twórcą ChatGPT. Celem jest rozwijanie produktów i doświadczeń opartych na sztucznej inteligencji, które mają łączyć rozrywkę, innowacyjność i bezpieczeństwo.
BarbieGPT? Mattel i OpenAI ogłaszają ścisłą współpracę biznesową
Partnerstwo zakłada wspólne projektowanie nowych form interakcji z markami Mattela, w tym z Barbie, Hot Wheels, Fisher-Price i innymi znanymi liniami zabawek. Korzystając z technologii OpenAI, Mattel „wprowadzi magię sztucznej inteligencji do zabaw dostosowanych do wieku dzieci”.
Współpraca obejmuje także integrację narzędzi AI – takich jak ChatGPT Enterprise – w procesach biznesowych Mattela, m.in. w tworzeniu koncepcji nowych produktów, rozwijaniu narracji marek oraz komunikacji z odbiorcami. Obie firmy podkreślają, iż będą „kładły nacisk na innowacyjność, prywatność i bezpieczeństwo” oraz „dostosowania doświadczeń do wieku użytkowników”.
Każdy z naszych produktów i doświadczeń ma na celu inspirowanie fanów, dostarczanie rozrywki odbiorcom i wzbogacanie życia poprzez zabawę. Sztuczna inteligencja ma potencjał, aby rozszerzyć tę misję i zwiększyć zasięg naszych marek w nowy i ekscytujący sposób. kooperacja z OpenAI pozwoli nam wykorzystać nowe technologie do umocnienia naszej pozycji lidera w dziedzinie innowacji i stworzenia nowych form zabawy
– powiedział Josh Silverman, dyrektor ds. franczyzy w Mattel.Jak poinformowali we wspólnym wywiadzie Brad Lightcap, dyrektor operacyjny OpenAI, oraz Josh Silverman, dyrektor ds. franczyzy w Mattel – kooperacja obu firm jest na wczesnym etapie, a jej pierwsze efekty zostaną ogłoszone dopiero pod koniec tego roku. Partnerstwo może zaowocować stworzeniem cyfrowych asystentów opartych na postaciach Mattel lub zostać wykorzystana do uczynienia zabawek i gier, takich jak Magic 8 Ball czy Uno, „jeszcze bardziej interaktywnymi”.
Jednym z warunków umowy pomiędzy obojgiem gigantów jest nieudzielenie przez Mattel licencji na swoją własność intelektualną OpenAI – Mattel zachowuje pełną kontrolę nad tworzonymi produktami.
Oprócz Barbie Mattel posiada prawa do marek takich jak: Hot-Wheels, Fisher-Price, Tomek i przyjaciele, UNO, Masters of the Universe, Monster High, MEGA czy Polly Pocket. Czeka nas zasyp inteligentnych zabawek?
Więcej na temat Barbie:
- HMD Barbie to najsłodszy telefon, jaki dzisiaj zobaczysz. Twoje dziecko nie da ci spokoju, dopóki go nie kupisz
- Polski rząd ostrzega przed aplikacją Barbie. Twoje dziecko też może z niej korzystać
- Hi Barbie! Oto indywidualne tablice rejestracyjne w stylu Barbiecore, ale nie pytaj o cenę
Zdjęcie główne: Brenda Rocha – Blossom / Shutterstock