Rekodrowy rok dla reklamy w Europie. IAB Europe prezentuje najnowsze badania.

iab.org.pl 1 dzień temu

Według AdEx Benchmark Report od IAB Europe europejski rynek reklamy cyfrowej w ubiegłym roku przyniósł wzrost o 16%, osiągając 118,9 mld euro. To najwyższy roczny przychód odnotowany w stałych warunkach walutowych. Dwucyfrowy wzrost oznacza kolejny rok dynamicznego rozwoju, tym razem napędzanego głównie przez media społecznościowe, reklamę wideo i retail media.

Mimo niepewnej sytuacji makroekonomicznej w 2022 roku, europejski rynek reklamy cyfrowej wyraźnie odbił się w czwartym kwartale 2023 roku i kontynuuje ten trend również w 2024. Najnowsze dane pokazują imponujący, 16-procentowy wzrost, a łączne wydatki reklamowe osiągnęły poziom 118,9 miliarda euro. Wyniki te potwierdzają, iż reklamodawcy konsekwentnie inwestują w kanały i formaty, które kształtują nowoczesny i innowacyjny ekosystem reklamy cyfrowej. To także najwyższy wzrost od 2011 roku – z wyjątkiem rekordowego 2021, będącego efektem odbicia po pandemii COVID-19.

Raport AdEx Benchmark 2024 miał swoją premierę 22 maja podczas Interact 2025 w Brukseli. Dziewiętnasty rok z rzędu, publikacja ta pozostaje kompleksowym przewodnikiem i źródłem informacji na temat wydatków na reklamę w całej Europie. Tegoroczna edycja zawiera dane z 30 rynków krajowych – w tym po raz pierwszy z Portugalii – aby zapewnić w pełni zharmonizowaną sumę inwestycji w reklamę cyfrową w regionie. Warto zauważyć, iż raport po raz pierwszy oferuje również kompleksowy przegląd rynku Retail Media jako kategorii.

Europejskie dane potwierdzają tendencję wzrostową rynku reklamy cyfrowej również w Polsce. W ostatnim badaniu IAB Polska/PwC AdEx za cały rok 2024 odnotowano wzrost na poziomie +19,8%, dzięki czemu pobity został kolejny rekord wartości na poziomie 9,5 mld zł. Tak duży wzrost dynamiki to sygnał ogromnego zaufania rynku do kanałów online.

Szczegóły dotyczące poszczególnych kategorii w pełnym raporcie IAB Europe: The 2024 AdEx Benchmark Report

Informacja prasowa IAB Europe: tutaj.

Webinar IAB Europe Explores

Zapraszamy na webinar IAB Europe Explores: Transforming Audience Engagement with AI 5 czerwca o 11:00. Ta edycja skupi się na sztucznej inteligencji, a do Daniela Knappa z IAB Europe dołączy James Murray, Global Product Marketing Lead Gen AI w Microsoft, który podzieli się tym, w jaki sposób sztuczna inteligencja jest główną szansą dla marketerów na zmianę sposobu, w jaki łączą się ze swoimi odbiorcami, zwiększają wydajność i wreszcie poprawiają wyniki. Eksperci zbadają w jaki sposób wiodące marki wprowadzają sztuczną inteligencję do swoich strategii, oraz to, jak sztuczna inteligencja kształtuje przyszłość reklamy cyfrowej. Szczegółowe informacje i rejestracja: Tutaj

Idź do oryginalnego materiału