Polacy lubią nowe technologie i nie przeraża ich wykorzystywanie AI w telewizorach, szczególnie w przypadku Samsunga. Co więcej, rozwiązania jeszcze niedawno uznawane za technologiczne ciekawostki, coraz szybciej stają się nowym standardem. Czego szukamy w telewizorach z AI?
Polacy nie boją się AI
Z najnowszych badań zaprezentowanych przez Samsung wynika, iż ponad 54% Polaków deklaruje pozytywne nastawienie do sztucznej inteligencji. Notujemy więc wynik wyższy niż europejska średnia, która wynosi 45%.
Co więcej, aż 64% polskich klientów oczekuje obecność AI w telewizorach, 42% dostrzega osobiste korzyści z AI, a 40% dostrzega pozytywny wpływ na społeczeństwo.
Okazuje się więc, iż Polska uplasowała się w czołówce państw najbardziej otwartych na AI w urządzeniach RTV 1. Wyżej znaleźli się tylko Rumunii, wśród których aż 72% uznaje AI w telewizorach za pożądane.
Polakom szczególnie do gustu przypadły rozwiązania oferowane przez Samsung. Aż 49% ankietowanych stwierdziło, iż zna i rozumie system Samsung AI. Wiemy też, czym jest Samsung Vision AI.
Producent podaje, iż zaledwie w ciągu 5 lat polscy klienci kupili łącznie ponad 400 tys. telewizorów Samsung Smart TV z funkcjami AI i technologią skalowania.
Czego szukamy w telewizorach z AI?
Funkcje związane z obrazem i dźwiękiem znalazły się na pierwszym miejscu wśród cenionych rozwiązań AI. Aż 79% respondentów wskazało na inteligentne dopasowanie dźwięku do treści i przestrzeni, a także wzmacnianie głosu przez AI. Cenimy również Tryb Adaptacyjny AI i Upłynniacz Ruchu AI, które służą do dostosowania obrazu wyostrzania okrągłych obiektów, a także upłynniania ruchu oraz tekstu.
Stawiamy więc na parametry, które pozwalają cieszyć się domowym seansem coraz bardziej przypominającym kinowe wrażenia. Czynniki takie jak wysokiej jakości dźwięk i obraz, ale także możliwość personalizacji przestają być technologiczną ciekawostką, a dołączają do nowej listy standardów.
Samsung Vision AI – czym nas zaskoczy?
Technologia Samsung Vision AI sprawia, iż ekran staje się inteligentnym towarzyszem codzienności. Brzmi górnolotnie? Niekoniecznie.
Nowoczesne telewizory nie tylko przetwarzają, co się dzieje na ekranie, ale również uczą się preferencji swoich użytkowników, co jest możliwe dzięki zastosowaniu głębokich sieci konwolucyjnych, wytrenowanych modeli do skalowania obrazu oraz uczenia maszynowego na danych wizualnych i dźwiękowych.

W nowych modelach np. Neo QLED Mini LED QN990F wykorzystano procesor NQ8 AI Gen3 wyposażony w aż 512 sieci neuronowych, co pozwala na natychmiastowe przetwarzanie obrazu i dźwięku w czasie rzeczywistym. Dużą zaletą jest możliwość zastosowania AI Scalingu, czyli zwiększenia rozdzielczości materiałów o gorszej jakości.
Co ciekawe, jako użytkownicy otrzymujemy nie tylko ulepszenia związane z jakością obrazu, ale również lepszą personalizację.
Sprzęt uczy się naszych codziennych preferencji, uwzględniając, co i kiedy oglądamy, a także jakie ustawienia lubimy. Następnie na podstawie danych automatycznie dopasowuje ustawienia obrazu i dźwięku. Możemy dopasować preferencje do trzech typów treści – filmu, sportu i ogólnych, co w praktyce oznacza, iż otrzymujemy maksymalnie dopasowane do siebie ustawienia bez konieczności ich manualnego zmieniania.
Telewizor analizuje także obraz i dopasowuje dźwięk do akcji widocznej na ekranie. Co więcej, system bierze pod uwagę pozycję oglądającego i dopasowuje kierunek i natężenie dźwięku.

Nowy obraz w domu? Nie ma problemu
Samsung Vision AI pozwala również na zastosowanie generatywnej tapety. Oznacza to, iż ekran staje się artystycznym płótnem z wizualizacjami dopasowanymi do gustu użytkownika, atmosfery czy konkretnej okazji.
Technologia znajdzie również szersze zastosowanie w Twoim domu w połączeniu z platformą SmartThings i coraz większą liczbą urządzeń i aplikacji zintegrowanych z telewizorem.
Źródło: Samsung / Zdjęcie otwierające: Samsung