“Jako użytkownik chcę przeszukać bazę książek, aby znaleźć kilka książek” - takiego rodzaju User Story są niestety dość typowe i w zasadzie kilka dobrego wnoszą do projektu. A trudności, jakie często pojawiały się przy formułowaniu wartościowych User Story, skutkowały się pojawianiem różnych technik wspomagających ich rozpoznanie.
Kuźnią wielu pomysłów były prace zespołów stosujących Extreme Programming w projektach Chrysler C3 i Connextra… Kompleksowe podejście zarówno do identyfikacji User Stories jak i ich dalszego wykorzystania z projekcie zaproponował w końcu w 2014 roku Jeff Patton, proponując warsztatową technikę User Story Mapping.
W tym odcinku rozmawiamy z Michałem m.in. o:
👉 bezużyteczności wielu historyjek typu "Jako klient chcę się zalogować, aby zrobić zakup w sklepie"
👉 odkrywaniu adekwatnych aktorów, ich celi biznesowych i funkcjonalności, które służą ich osiągnięciu
👉 sposobach budowania mapy historyjek, zgodnie z założeniami User Story Mappingu
👉 wykorzystaniu USM w projekcie
👉 różnicach i podobieństwam pomiędzy EventStormingiem i User Story Mappingiem
👉 sposobach prowadzenia warsztatu analitycznego
Materiały, o których wspominamy w trakcie rozmowy są udostępnione na stronie podcastu https://bettersoftwaredesign.pl/podcast/o-user-story-mapping-i-analizie-warsztatowej-z-michalem-bartyzelem/
A jeżeli chcesz więcej, to polecam Ci odwiedzić moje miejsca w Internecie:
👉 https://bettersoftwaredesign.pl, podcast o architekturze i projektowaniu oprogramowania
👉 https://twitter.com/mariuszgil, dev profil na Twitterze
👉 https://www.instagram.com/mariuszgil_dev/, dev profil na Instagramie, gdzie jestem ostatnio wyjątkowo aktywny