In-Pulse to nowa inicjatywa stworzona wspólnie przez Stagwell oraz Żabka Polska, powołana w 2025 roku, aby wspierać polskich marketerów w podejmowaniu trafnych decyzji opartych na realnych zachowaniach zakupowych. To pierwszy w Polsce Shopper-Led Marketing System, który oferuje kompleksowy zestaw produktów i usług obejmujących business consulting, badania i analitykę, testowanie konceptów i produktów oraz retail media.
Projekt łączy globalne doświadczenie Stagwell w obszarze marketingu i technologii z unikalnymi danymi transakcyjnymi i konsumenckimi Żabki, tworząc unikalne rozwiązanie na polskim rynku. Skala przedsięwzięcia sprawia, iż Polska ma szansę stać się ważnym punktem na mapie światowych innowacji marketingowych. – Polska jest dla Stagwell bardzo ważnym rynkiem, i to nie tylko z perspektywy lokalnej, ale i całego regionu CEE. Polski rynek jest dla nas centralą, jeżeli chodzi o usługi digital commerce i to tu pozyskaliśmy niezwykle mocnego partnera – Żabkę. Jestem pewien, iż wspólne przedsięwzięcie, którego osią jest nowatorskie spojrzenie na polskiego konsumenta i realne wsłuchanie się w jego głos, stanowi rewolucję w skali całego rynku – mówi James Townsend, CEO Stagwell EMEA + Global CEO Stagwell BP.
Unikalne partnerstwo Stagwell i Żabka
Zarówno Grupa Stagwell, jak i Żabka Polska, zajmują pozycję liderów w swoich kategoriach, wyznaczających nowe trendy rynkowe. Globalna Grupa Stagwell jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych na świecie firm marketingowo-komunikacyjnych. Stagwell Marketing Cloud zapewni globalne zaplecze technologiczne, wynikające z połączenia zaawansowanych i innowacyjnych technologii w zakresie analizy danych z wiedzą ekspercką z obszaru marketingu oraz commerce. Żabka to wiodąca w Polsce sieć ponad 11 600 sklepów w formacie modern convenience, obsługująca ok. 4,1 mln transakcji dziennie oraz niemal 10 milionów użytkowników aplikacji Żappka.
W efekcie partnerstwa Stagwell i Żabki powstaje nowy podmiot Joint Venture oferujący innowacyjne rozwiązanie In-Pulse (powered by Stagwell&Żabka), będący odpowiedzią na globalne trendy oraz rosnące zapotrzebowanie na zintegrowane usługi marketingowe, które wyposaża marki w strategie oparte na aktualnej wiedzy na temat zachowań poszczególnych segmentów kupujących, ich preferencji zakupowych i w końcu możliwość testowania oraz ewaluacji efektów przeprowadzanych kampanii w miejscu sprzedaży.
– Rozwój technologiczny jest jednym z naszych priorytetów. kooperacja ze Stagwell może nam w tym pomóc w zakresie wdrażania rozwiązań, które pozwolą jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów – komentuje Paweł Grabowski, Head of digital B2B Zabka Future, Zabka Group
Dzięki unikalnej wiedzy, wykorzystaniu analizy i AI, In-Pulse dostarczy firmom narzędzia do realizacji precyzyjnych kampanii kierowanych do rzeczywistych shopperów. Pozwoli również postawić diagnozę, która pomoże markom skuteczniej oceniać efektywność działań marketingowych i optymalizować koszty dotarcia do klientów.
In-Pluse łączy business consulting z badaniami, analityką i retail media. W planach jest poszerzenie ekosystemu o nowe rozwiązania i kolejne moduły. Pozwala na to innowacyjne zaplecze technologiczne – Stagwell Marketing Cloud, a w nim pakiet narzędzi opartych na SaaS i AI, oraz nowoczesne modele ekonometryczne (MMM) stworzone specjalnie dla marketerów.
Dla sektorów FMCG, ale także non-FMCG kooperacja z In-Pulse może stać się szansą na rozwój i lepsze dostosowanie swoich ofert do dynamicznie zmieniających się potrzeb konsumentów. W ocenie ekspertów In-Pulse to nowatorski projekt dwóch challengerów – Żabki Polska, która zrewolucjonizowała segment convenience, i Stagwell, który redefiniuje rynek marketingu poprzez cyfrowe innowacje.
Wartość globalnego rynku danych o konsumentach rośnie
Według dostawcy danych rynkowych i konsumenckich Statista wartość globalnego rynku analityki danych rośnie dynamicznie i osiągnie poziom 103 mld USD do 2027 r., co wskazuje na znaczną ekspansję w różnych branżach.
Wartość rynku analityki danych konsumenckich jest powiązana z szerszym rynkiem Big Data i analityki biznesowej, który prognozuje się na 684,12 miliarda dolarów do 2030 roku, podaje Algolytics. Wzrost ten jest napędzany przez rosnące zapotrzebowanie na analizę danych w celu zrozumienia zachowań konsumentów, optymalizacji strategii marketingowych i poprawy ogólnego doświadczenia klienta.
Rozwój rynku analityki danych konsumenckich jest również związany z postępem technologicznym, takim jak rozwój sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego, które umożliwiają analizę ogromnych ilości danych i generowanie cennych spostrzeżeń. Firmy coraz częściej inwestują w narzędzia i technologie analityczne, aby uzyskać przewagę konkurencyjną i lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów (np. sieć Walmart).
Informacja: https://in-pulse.com
*Marketing oparty na analizie zachowań klientów