Twoja marka polecana przez AI?

businesswomanlife.pl 3 tygodni temu
Zdjęcie: Twoja marka polecana przez AI?


Oni wiedzą, jak to zrobić! Pozycjonowanie w erze generative search – nowy obszar marketingu, który powinien znać każdy biznes.

Nowa era wyszukiwania informacji już nadeszła. Zamiast listy linków użytkownicy coraz częściej otrzymują jedną, syntetyzowaną odpowiedź generowaną przez narzędzia AI. Marki, które nie są częścią tych odpowiedzi po prostu będą znikać z pola widzenia. Eksperci z Bizon Marketing tłumaczą, czym jest i jakie daje korzyści pozycjonowanie marek w generative search i narzędziach AI, takich jak ChatGPT czy Gemini.

Pozycjonowanie w AI – co to znaczy?

Pozycjonowanie w generatywnej sztucznej inteligencji (tzw. Generative Engine Optimization, w uproszczeniu GEO) to zupełnie nowatorskie podejście. Polega na takim przygotowaniu treści i tożsamości marki, by była wybierana przez systemy AI jako źródło odpowiedzi na pytania użytkowników. To nowy model widoczności – marka nie musi już konkurować o kliknięcia, ale o zaufanie algorytmów, które samodzielnie budują wypowiedzi na podstawie zgromadzonych danych.

Dla użytkownika oznacza to szybciej i wygodniej uzyskaną odpowiedź. Dla marki, nowy kanał komunikacji, w którym trzeba się odnaleźć. Gdzie można się dziś pojawić? W odpowiedziach ChatGPT, w wynikach Gemini i Copilota, ale też coraz częściej w tzw. generative search, czyli już szeroko wdrożonym mechanizmie odpowiedzi AI bez konieczności przechodzenia do witryny. To właśnie te odpowiedzi już teraz pojawiają się najwyżej w wynikach wyszukiwania Google.

Nowy kanał komunikacji to nowe możliwości walki o uwagę klientów

Tradycyjne SEO powoli przestaje być wystarczające. choćby dobrze wypozycjonowane strony mogą zostać „niezauważone”, jeżeli nie spełniają oczekiwań algorytmów AI.

To zupełnie inny paradygmat. Pozycjonowanie w AI to sztuka opowiedzenia o marce tak, by była uznana za wiarygodną, wartościową i użyteczną. Nie można tu grać na skróty – mówi Maciej Tyborowski, członek zarządu Bizon Marketing.

Bizon Marketing – pionierzy pozycjonowania w AI

Bizon Marketing, przewidując trendy, opracował wewnętrzne modele i procesy umożliwiające pozycjonowanie w AI, gdy jeszcze mało kto słyszał o ChatGPT. Zespół prowadził pilotażowe działania już w 2022 roku, testując mechanizmy pojawiania się marek w odpowiedziach generowanych przez sztuczną inteligencję i opracował w tym celu własne narzędzie do pomiaru widoczności brandu.

Efektem tych prac jest autorskie podejście i konkretny know-how, który przekłada się na realne wyniki. Marki wspierane przez agencję pojawiają się w wynikach AI, jednocześnie trafiając na pierwszą stronę w Google – to podwójny zysk.

Co zrobić, żeby pojawić się w AI?

Clickbait nie działa na ChatGPT ani Gemini – wręcz przeciwnie, może zepchnąć markę na margines. Zespół Bizon Marketing od początku unika strategii opartych na tanim zainteresowaniu, stawiając na jakość jako najważniejszy czynnik sukcesu.

To ogromna szansa dla rynku. Od lat wierzymy, iż jakościowy content marketing się opłaca. AI tylko to potwierdza. Zadbaj o użytkownika, a algorytm zadba o Ciebie – dodaje Tyborowski. – W erze poszukiwania informacji za pośrednictwem narzędzi opartych o generatywną sztuczną inteligencję zyskają firmy, które będą mówiły językiem wartości, autentyczności i wiedzy.

Co więc trzeba zrobić, żeby pojawić się w odpowiedziach AI? Przede wszystkim należy zadbać o regularne publikowanie jakościowych treści o odpowiedniej strukturze, zarówno na stronie internetowej marki, jak i na innych portalach.

Korzyści pozycjonowania marki w AI

Agencja pracuje z markami, które już pojawiają się w odpowiedziach AI. Często są to odpowiedzi z nazwą brandu, opisem usługi, a choćby rekomendacją. To zupełnie nowa forma widoczności i nowy poziom budowania zaufania odbiorców.

Przykładem jest Arche Hotel Poloneza, hotel konferencyjny w Warszawie, który z zerowej widoczności w generatywnej sztucznej inteligencji teraz notuje stały ruch na stronie z linków klikanych w ChatGPT i pojawia się regularnie w generative search. Ruch organiczny zwiększył się dwukrotnie rok do roku. – Nasze działania oparte na jakości świetnie wpisują się w wartości marki, która stawia na relacje, a unika agresywnej promocji. Pozycjonowanie w AI to idealny kanał komunikacji dla firm stawiających na jakościowy kontakt z klientem – mówi Maciej Tyborowski z Bizon Marketing.

Dowiedz się więcej o tym, jak Twoja marka może pojawić się w AI!

kontakt@bizon.marketing
www.bizon.marketing/pozycjonowanie-ai

Idź do oryginalnego materiału