Działalność reklamowa Google’a przez cały czas się rozwija pomimo sztucznej inteligencji

manager24.pl 1 dzień temu

Działalność Google w zakresie reklamy internetowej przez cały czas dynamicznie się rozwija, ponieważ internetowy gigant transformuje swoją wyszukiwarkę, wykorzystując sztuczną inteligencję (AI). W ostatnim kwartale przychody z reklam wzrosły o 10,4% rok do roku, do 71,34 mld dolarów (60,6 mld euro). Sztuczna inteligencja pozytywnie wpływa na wszystkie obszary działalności, podkreślił Sundar Pichai, dyrektor generalny Google (53). Reklamy w Google przez cały czas generują większość przychodów spółki macierzystej Alphabet. Rozwój branży reklamowej jest uważnie monitorowany od miesięcy.

Google coraz częściej dodaje do swojej wyszukiwarki podsumowania generowane przez sztuczną inteligencję, które mogą bezpośrednio odpowiadać na zapytania użytkowników. W wielu przypadkach zmniejsza to motywację do klikania w linki obok wyników wyszukiwania. W ten sposób Google zarabia pieniądze – a firmy reklamujące się u internetowego giganta mogą przyciągać użytkowników na swoje strony internetowe.

Ponadto nowi konkurenci z branży sztucznej inteligencji, tacy jak twórca ChatGPT, OpenAI, dążą do zastąpienia tradycyjnych wyszukiwań internetowych swoimi chatbotami. W Niemczech, według badania przeprowadzonego przez instytut badań rynku Norstat, co najmniej połowa użytkowników sztucznej inteligencji korzysta czasami z ChatGPT i innych platform AI w celu uzyskania porady zakupowej, a nie z wyszukiwarki.

Google przeciwdziała temu, wprowadzając własne podsumowania oparte na sztucznej inteligencji – i według firmy, to działa. Zachęcają użytkowników do częstszego wyszukiwania w Google, powiedział Pichai. Odnotował wzrost o 10 procent. Wyszukiwania z wykorzystaniem ujęć z aparatu są szczególnie popularne wśród młodych użytkowników, podobnie jak nowa funkcja, która pozwala użytkownikom zakreślać obiekty na ekranie telefona.

Więcej pieniędzy na centra danych

Jednak powszechne wykorzystanie systemu AI wymaga również większej mocy obliczeniowej. Dlatego Alphabet zwiększa swoje inwestycje, głównie w rozbudowę centrów danych, z 75 miliardów dolarów do 85 miliardów dolarów tylko w tym roku.

Skonsolidowane przychody Alphabet przekroczyły oczekiwania rynku, rosnąc o 14% do 96,43 mld dolarów. Zyski wzrosły o 19,4% do prawie 28,2 mld dolarów. Przychody z reklam na platformie wideo YouTube wzrosły o 13% rok do roku, do około 9,8 mld dolarów. Akcje zyskały chwilowo aż 2% w handlu posesyjnym.
Idź do oryginalnego materiału