Apple wprowadza wczesną wersję asystenta pomocy technicznej podobnego do ChatGPT

macpretorians.com 2 godzin temu

Apple przygotowuje nową funkcję dla swojej aplikacji pomocy technicznej, która oferuje pomoc techniczną za pośrednictwem chatbota opartego na sztucznej inteligencji. Pierwsze wzmianki o nowym „asystencie pomocy technicznej” opartym na AI pojawiły się w aplikacji już w zeszłym miesiącu. Teraz pierwsi użytkownicy mają dostęp do tej funkcji.

„Asystent wsparcia” jest narzędziem czatu opartym na sztucznej inteligencji. System ma służyć jako pierwszy poziom pomocy, zanim klienci porozmawiają z prawdziwym pracownikiem Apple. Dotychczasowa funkcja czatu w aplikacji była przeznaczona wyłącznie do rozmów z prawdziwymi pracownikami wsparcia. Nowy asystent czatbot ma odciążyć Apple i skrócić drogę do rozwiązania problemu w przyszłości. Nowy asystent udziela odpowiedzi dotyczących określonych produktów, usług i problemów technicznych.

Apple ostrzega jednak przed typowymi słabościami takich systemów.

„Support Assistant” może czasami generować niedokładne, wprowadzające w błąd, a choćby nieodpowiednie treści. W związku z tym narzędzie to jest przeznaczone wyłącznie jako pierwszy punkt kontaktowy w przypadku zapytania o pomoc techniczną. W przypadku bardziej złożonych spraw kontakt z człowiekiem pozostaje więc przez cały czas niezbędny.

Według serwisu MacRumors, niewielka liczba użytkowników ma już dostęp do „Support Assistant”. Funkcję tę można wywołać, klikając specjalny przycisk „Czat”, który został dodany do paska nawigacyjnego. Jednak przynajmniej na początku funkcja ta będzie prawdopodobnie dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych.



Źródło: macerkopf

Idź do oryginalnego materiału