AI na ratunek przeciążonym działom HR. Deel uruchamia “AI Workforce” do walki z kryzysem kadrowym

itreseller.com.pl 2 tygodni temu

Platforma HR Deel uruchomiła “AI Workforce” – zestaw siedmiu specjalistycznych agentów AI, którzy mają pomóc w rozwiązaniu kryzysu kadrowego w działach HR. System automatyzuje rutynowe zadania i wspiera podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym.

Deel, globalna platforma płacowa i HR, uruchomiła rozwiązanie AI Workforce – scentralizowany system do tworzenia, zarządzania i wdrażania agentów AI. Nowe narzędzie ma pomóc firmom w automatyzacji zadań administracyjnych i wspieraniu podejmowania decyzji przez liderów HR w czasie rzeczywistym. Decyzja o wprowadzeniu AI wynika z narastającego kryzysu kadrowego – według najnowszego raportu Deel Payroll Report, ponad połowa specjalistów HR uważa, iż ich zespoły są niedostatecznie obsadzone.

System AI Workforce oferuje siedem specjalistycznych agentów AI, z których każdy został opracowany w oparciu o wiedzę ponad 2000 specjalistów krajowych i zaprojektowany z myślą o zgodności z przepisami w ponad 150 krajach. Każdego agenta można monitorować pod kątem wydajności, śledząc takie wskaźniki jak zaoszczędzone godziny, wykonane zadania i redukcję błędów. Do dyspozycji są: Hiring Guru (analizuje wymagania stanowiska i budżet, sugerując optymalne kraje do poszukiwania kandydatów), PTO Fairy (obsługuje wnioski o urlop i aktualizuje rejestry), Border Buddy (specjalizuje się w compliance dla pracy zdalnej), Schedule Sheriff (zarządza planowaniem siły roboczej w różnych strefach czasowych), IT Guy (rekomenduje sprzęt IT), Offboarder (obsługuje procedury prawidłowego rozwiązania umowy) oraz Payroll Detective (wykrywa niespójności w płacach przed wypłatą).

Rynek agentowych rozwiązań AI w rekrutacji i HR ma wzrosnąć z 23,2 miliona dolarów w 2024 roku do 842,3 miliona dolarów do 2034 roku, reprezentując prawie 40% rocznego wzrostu. Jednak Deel podkreśla, iż ich podejście polega na wzmacnianiu, a nie zastępowaniu ludzi – AI ma przejąć powtarzalne zadania, aby zespoły HR mogły skupić się na strategicznych inicjatywach wymagających ludzkiej inteligencji emocjonalnej.

Idź do oryginalnego materiału